2016 m. sausio 15 d., penktadienis

Mūsų šeimos savaitės pietų meniu (2 savaitė)



Taigi prabėgo pirmoji savaitė. Pirmasis mano planuotas šeimos meniu įgyvendintas! Kadangi sulaukiau daug atsiliepimų po pirmojo mūsų paskelbto meniu bei gavau prašymų plačiau papasakoti, kaip sekėsi, pasistengsiu tai padaryti. Suprantu, kaip mums šeimininkėms, tai aktualu ir labai svarbu!


Tiesa šiandien kaip tik tokia diena, kai nuo pat ryto verčiuosi per galvą, vaikštau apsimiegojusi, reikia skubintis, o galva plyšta nuo darbų, kuriuos dar turėsiu nuveikti. Ne pats tinkamiausias metas atsisėsti ir rašyti, bet kai reikia, tai reikia. Bus proga ramiai valandėlę atsipūsti su kavos puodeliu, o vėliau kibti į darbus.

Beje ir ateinančios savaitės meniu šį kartą planavau paskubomis, nes vyras vis skubino greičiau ruoštis. O aš to negaliu pakęsti. Šypt. Todėl pirmas patarimas Jums - raskite ramią valandėlę ir iš anksto susiplanuokite savo šeimos meniu. Ne paskutinę dieną, ne paskutinį rytą, ar prieš pat išvažiuojant, o vakarą prieš. Išvengsite streso, skubėjimo, blogos nuotaikos ir buitinių pykčių su antrąja puse.

Prieš pristatydama antrosios savaitės meniu, keletas mano pastebėjimų iš praeitos savaitės.

Kaip sekėsi pirmąją savaitę?
Sakyčiau labai neblogai. Mano tikslas - sumažinti besaikį vartojimą ir maisto išmetimą, tikrai pavyko. Šiukšlių sumažėjo, nebereikėjo išmesti maisto produktų su pasibaigusiu galiojimu, nes paprasčiausiai tokių nebuvo, viską laiku suvalgėme. Maisto tikrai užteko visai savaitei ir mano suplanuoti patiekalai, atitiko mūsų norus ir poreikius. Gaminau viską pagal iš anksto sudarytą savaitės meniu. Tame jokių nepatogumų nemačiau, vien pliusus. Nereikia gaišti laiko ir mąstyti, ką gaminti; sužiūrėti, ar turi visus reikiamus produktus tam patiekalui (nes turi viską susipirkęs); gali iš anksto susiplanuoti laiką, nes tiksliai žinai, ką gaminsi ir kiek tai daugmaž užtruks; kadangi patiekalai iš anksto apgalvoti, nereikia mąstyti, ar visko užtenka, ar patiekalai pakankamai maistingi, nekyla klausimų tokių kaip 'gal reiktų daugiau daržovių, maistingesnių, sveikesnių patiekalų', nes viskas jau apmąstyta; jei turiu nuojautą, kad dukra gali atsisakyti pietų, iš karto pagaminu jai kažką atskirai (tai dariau tik vieną kartą).
Turbūt kyla klausimų, ar nesinorėjo pakeisti meniu, gal nuotaika buvo kita ir norėjosi kažko kito. Ne, nekilo tokių minčių ir norų. Todėl patariu susidaryti meniu su Jūsų mėgstamais ir įvairiais patiekalais. O jei vis dėlto kyla pagunda kažką pakeisti, keiskite. Juk turite septynių dienų meniu, jei pakeisite patiekalus vietomis, nieko blogo neatsitiks. Nėra svarbiausia būtent konkrečią dieną pagaminti tą konkretų patiekalą.
Apsipirkinėjimas vyko daug greičiau ir sklandžiau. Nenustodavome prie kiekvienos parduotuvės lentynos ir neieškodavome akcijų ar kažko naujo. Sustojau tik prie mėsos skyriaus ir nupirkau mėsos kitai savaitei į priekį: kiaulienos, kalakutienos ir vištienos, nes buvo didelės nuolaidos būtent tiems produktams, kuriuos dažnai perkame. Susidėjau į šaldiklį, o šią savaitę jokių mėsos, paukštienos, žuvies produktų nepirkau, nes šaldiklis pilnas. Turiu visko pakankamai, reikia gaminti iš to, ką turime. Aišku, buvo produktų, kuriuos užmiršau įtraukti į savo pirkinių sąrašą: jogurtai, apelsinų sultys, vanduo ir pan. Tuos produktus, kuriuos perkame kiekvieną savaitę, bet kuriuos užmiršau įrašyti. Bet tai maža problemėlė, gerai, kad parduotuvėje prisiminiau ir nereikėjo dar kartą lėkti į parduotuvę. Didžiausias pliusas, jog neprisipirkome greitai gendančių produktų (pavyzdžiui, daržovių, vaisių), kurių nereikia, su mintimi 'o gal ką nors iš jų pagaminsiu, gal norėsis suvalgyti'. Tai buvo viena didžiausių problemų mums - per didelis daržovių kiekis, kurios greitai sugenda ir nespėjam per savaitę suvalgyti. Tai tikrai pavyko suvaldyti.
Kaip reikalai su pinigais? Nors tai nebuvo mūsų pirminis prioritetas - sutaupyti, tačiau kai esi susiplanavęs, ką gaminsi, sudaręs pirkinių sąrašą, savaime gaunasi, jog sutaupai. Maistui išleidome mažiau pinigų nei įprastai.
Kiti pliusai. Kadangi pagrinde apsiperkame mažesnėje pigesnėje parduotuvėje, o jei kažko trūksta važiuojame į didesnį prekybos centrą, ten visuomet išleisdavome dar vos ne tiek pat pinigų, nors nieko ypatingo ir naudingo nenusipirkdavome. Su pirkinių sąrašu pavyksta labiau save sukontroliuoti ir nelakstyti po didelį prekybos centrą, peržiūrinėti visas lentynas, visas akcijas, dėl to išvengiame nereikalingų pirkinių. Sumažėjo išlaidos ne tik maistui, bet ir kitiems pirkiniams.
Taip pat kadangi apsipirkome racionaliai, savaitės eigoje neprireikė jokių papildomų pirkinių ir išvengėme papildomo važiavimo į parduotuves. Vėl sutaupėme.
Savaitės pabaigoje šaldytuvas tikrai ištuštėja, tačiau tokio dalyko, kad nebūtų, ko valgyti, nepasitaikė.

Mano pastebėjimai ir kaip planuosiu ateityje
  • Meniu planuokite vakare prieš savaitinį apsipirkimą.
  • Vieną savaitės dieną (pavyzdžiui, šeštadienį) paskirkite gaminimui orkaitėje, dar vieną - vegetarišką, daržovių dieną, kitą - žuvies. Sekmadienio rytais mes kepame blynus. Tai padės lengviau ir greičiau susiplanuoti.
  • Savaitei einant į pabaigą peržiūrėkite šaldytuvo turinį, daržovių ir kitų produktų likučius. Susitvarkykite, išsivalykite šaldytuvą. Taip ne tik pasiruošite naujai apsipirkimo savaitei, bet ir susidarysite vaizdą, kokie produktai liko, kaip galima juos panaudoti, ką planuosite gaminti kitą savaitę. Aš tai padariau trečiadienį, kuomet pastebėjau, jog prisikaupė įvairaus maisto likučių. Susitvarkiau šaldytuvą, ne tik išsivaliau, peržiūrėjau daržovių likučius, bet užsišaldžiau likusius prieskonius, peržiūrėjau produktus, daržoves. Taip papildomai pagaminau kukurūzų ir brokolių kepsnelių, nes buvo likę nesunaudotų produktų, o kitą dieną iškepiau karštų sumuštinių, kuriuos visi visada mėgsta ir sunaudojau daug produktų, kurių galiojimo laikas buvo ant pabaigos (Pesto, mocarela, sūrio ir dešros likučiai, avokadas, duona).
  • Vieną ar dvi dienas per savaitę pasiplanuokite laisvas ir valgykite likučius, maistą iš šaldiklio, užsisakykite išsinešimui ar valgykite mieste, nes nuolatinis, gaminimas kasdien, net ir labai mylinčius virtuvę erzina ir veda iš proto.
  • Savaitgaliui neužmirškite deserto. Bent mūsų šeimoje jo labai norėjosi. Supratau, jog kepinys savaitgalį privalomas, nes norisi skanaus, šilto pyrago ar sausainio su pienu.
Beje po šios savaitės supratau, jog toks meniu man ne tik reikalingas, bet ir privalomas. Gaminu daug naujų patiekalų, bandau naujus receptus ir kad viską racionaliai susiplanuoti, patiekalų sąrašas tiesiog būtinas.

Na, o dabar dalinuosi savo šeimos kitos savaitės meniu. Šį kartą mažai naujų patiekalų, viskas mums pažįstama ir išmėginta. Daugiau noriu susikoncentruoti į kepinius, nes praeitą savaitę mažai tam skyriau laiko ir tik kepinių nepavyko visų išbandyti (nebuvo noro ir laiko tam). Bet tai irgi nebuvo blogas dalykas: mažiau saldumynų, mažiau nereikalingų ir tuščių kalorijų. Šypt.

P. S. Praeitą savaitę po pirmojo savaitės meniu įrašo, kai nuvažiavome apsipirkti, parduotuvėje radau pirkti 'Savaitės meniu' magnetinę užrašinę! Tiksliau ją pamatė mano vyras ir pasiūlė nusipirkti. Būtent tokią užrašinę apžiūrinėjau dar būdama namuose internetinėse parduotuvėse. Tai tik patvirtina mano įsitikinimą ir nuostatą, jog kai kažką darai ir  labai nori, net pati visata padeda tai tau įgyvendinti!

Beje mano vyras labai palaiko šitą mintį - savaitės meniu planavimą. Jis taip pat pastebėjo tą patį - besaikį, išaugusį maisto pirkimą, išmetamas šiukšles, todėl labai apsidžiaugė. Be to tai nėra mums visiška naujiena. Tokią praktiką mes turėjome prieš 4-5 metus, tik tuomet priežastis buvo visai kita - taupymas. Tada viską skaičiuodavau ir planuodavau labai griežtai, galbūt todėl dabar man daug lengviau vėl prie to grįžti. Tai nėra visiškai man nesuprantamas ar naujas dalykas ir prisitaikymas mums gana paprastas.


* (N) reiškia, kad patiekalą gaminsiu pagal naują, dar nebandytą receptą


PENKTADIENIS

Likučiai
Maistas iš šaldiklio

ŠEŠTADIENIS

Orkaitėje kepta vištiena su grikiais ir pomidorų salotomis

SEKMADIENIS


PIRMADIENIS (Vegetariškas)

Grybų tarta (receptas čia)
Likusi kopūstų sriuba

ANTRADIENIS

'Fettuccini' makaronai su vištiena ir baltu padažu (receptas čia)

TREČIADIENIS


Žirnių sriuba



NUMATOMI KEPINIAI


11 komentarų :

  1. Puikūs pastebėjimai, laukiau savaitės apžvalgos, ir dar kitos lauksiu :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dėkui Rasa, kad paskaitot. Tik dėl to ir rašau ;) Džiaugiuosi, kad kažkam įdomu, praverčia, o kažką net įkvepia. O tai jau labai daug... :)

      Panaikinti
  2. Skaiciau praeitos savaites meniu ir labai laukiau sios nes bandau ir as paplanuoti bet dar nelabai sekasi aciu kad pasidalinat patirtim

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū, kad sekate ir skaitote! O kodėl Jums nesiseka? Pasikeičia norai per savaitę? Per daug/per mažai prisiperkate produktų? Neužtenka maisto?

      Panaikinti
  3. Iškilo klausimas pvz trečiadienį gaminat žuvį su ryžiais...tai suprantu,kad tai pietums,bet ką tada planuojate pusryčiams/vakarienei? Juk t.p kažką valgote. Tai vat ir įdomu pasidarė....juolab jei ir mažas vaikas yra ir t.p kažką duoti reikia valgyt.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Laukiau šito klausimo. Rašiau, jog dalinuosi tik pagrindiniu šeimos dienos patiekalu. Rytais, vakare mano vaikas valgo košes: avižines, grikių, penkių grūdų, sumuštinius, sriubas, blynus, garuose virtą mėsą, žuvį, daržoves, vaisius, jogurtus. Žiūriu pagal situaciją ir dieną, ką valgo, ko nevalgo per pusryčius, pietus. O mūsų su vyru grafikai visiškai skirtingi, jis dirba naktį, todėl pusryčiai ir vakarienė mūsų nesutampa ir valgo tai, kas padaryta ar ką nori. Aš valgau irgi skirtingai. Vieninteliai pietūs pas mus kartu, kai valgome visi bendrai ir dažniausiai tą patį patiekalą (nors ir ne visada).

      Panaikinti
  4. Ačiū už atsakymą...patinka man jūsų meniu ir šiaip daug gerų idėjų ir receptų čia randu. Tad imuosi ir raitojuosi rankoves sudarant savaitės meniu. Ačiū,kad dalinatės ir lauksim tęsinio (manau ir daugiau savaičių meniu pamatysim :) )

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dėkui. Kiekvieno šeima ir situacija skirtinga, todėl ir meniu bei jo sudarymas skirsis. Jei jūs valgote visi kartu, panašų maistą, Jums lengviau apgalvoti pusryčius, pietus ir vakarienę iš anksto. Man dažniau tenka improvizuoti dienos eigoje ir atsižvelgti į vaiko norą/nenorą kažkokį maistą valgyti. Apie tai apsiperkant irgi pagalvoju ir nuperku produktų truputį daugiau nei reiktų ir turiu dažniausiai naudojamus produktus susipirkus taip pat. Tik su greitai gendančiais atsargiau elgiuosi dabar. Linkiu sėkmės sudarant savo šeimos meniu!

      Panaikinti
  5. Orkaitėje kepta vištiena su grikiais ir pomidorų salotomis. Gal butu galima recepta? :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kad viskas labai paprasta: vištieną ištrinu druska, pipirais, kmynais, alyvuogių aliejumi ir kepu orkaitėje. Grikiai išvirti, o pomidorų salotos: pjaustyti pomidorai, svogūnai, druska, pipirai ir grietinės keli šaukštai. ;)

      Panaikinti
    2. Niekad nesu visos vistos kepus :D
      Ir siaip,nevisada kas paprastai skamba,buna paprasta :D
      Aciu labai!

      Panaikinti

Printfriendly